A Magyar Kórházszövetség – mint a kórházak érdekvédelmi szervezete – XXIII. Kongresszusát rendezi meg 2011. április 13-15-én. A Kongresszuson Varga-Tarr Sándor, az Érthetően Az Egészségért Alapítvány kommunikációs vezetője előadást tart Költséghatékony PR lehetőségek a kórházakban címmel.
Az előadás kivonata:
Új betegtípus van kialakulóban, az e-betegek.
Az e-betegek azok az egészségügyi fogyasztók, akik főként az internetet használják, hogy információt gyűjtsenek a betegségükről, és akik kihasználják az elektronikus kommunikációs eszközök (pl.: Web 2.0 és mobil) által nyújtott lehetőségeket is.
Ez nem jelenti azt, hogy el kell vetni a hagyományos kommunikációs eszközöket, hiszen a betegek megszólíthatóak például házon belüli média eszközökkel (plakátok, tájékoztató rendezvények, szakmai előadások stb.), valamint a sajtón keresztül is. De egyrészt egyre nehezebb a média ingerküszöbének áttörése, ugyanis az egészségügy kérdései igen „szerencsétlenül” tematizáltak, a média gyakran csak botrány esetén foglalkozik az egészségüggyel. Másrészt az emberek kerülik az irrelevánsnak tűnő információkat. Ezért integrált kommunikáció kialakítására van szükség, ahol kreatív stratégiák segítségével, a hagyományos és újmédiás eszközök egyidejű felhasználásával biztosíthatunk információt a betegeknek, és alakíthatunk ki párbeszédet velük.
A kórházaknak ki kell használniuk az egészségügyi kommunikációs környezet változásaiból fakadó lehetőségeket, hogy válaszoljanak az embereknek az egészségüggyel, betegségekkel kapcsolatos kérdéseire, valamint általános egészségügyi információkat szolgáltassanak, azaz hatékonyabban érjék el a betegeket releváns információkkal és szolgáltatásaikkal. A kórházak számára ez nem csak rövidebb utat jelenthet az ellátás folyamatában, de támogató közösséget is építhetnek általa.
Az előadás célja annak a szemléletnek a bemutatása, miszerint, ha megértjük a jelenlegi és potenciális betegekkel folytatott párbeszédek kialakításának jelentőségét, az integrált kommunikáció lélektanát, és az új kommunikációs eszközök alkalmazási lehetőségeit, akkor kreatív stratégiák segítségével, az egészségkommunikáció új dimenziói tárulnak fel előttünk.
***
A Magyar Kórházszövetség az Érthetően Az Egészségért Alapítvánnyal együttműködve 2011. március 23-án, a Szent Imre Kórházban hivatalosan is elindította az ÉRTHETŐEN AZ EGÉSZSÉGÉRT PROGRAMOT, amelynek célja, hogy az egészségmegőrzés szemléletét és az orvos-beteg kommunikáció új lehetőségeit egy időben juttassák el az egészségügyi rendszerben dolgozókhoz és a lakossághoz. A Program célja továbbá, hogy paradigmaváltás történjen: az egészségügy ne betegségügy legyen, továbbá gazdasági szinten el lehessen fogadtatni, hogy az egészségügy nem egy költségvetési kiadási tétel, hanem az egészségipari hátterével a gazdasági válság egyik kitörési pontja. Az együttműködés részeként az Érthetően Az Egészségért Alapítvány kiállítóként is jelen lesz a Magyar Kórházszövetség XXIII. Kongresszusán, ahol az egészségügyi ágazat képviselői mélyebb betekintést nyerhetnek az ÉRTHETŐEN AZ EGÉSZSÉGÉRT PROGRAM részleteibe.