HTML

Érthetően

Az Érthetően blogon az Érthetően az Egészségért Alapítvány aktivitásaival kapcsolatban szolgálunk háttéranyagokkal, beszámolókkal, interjúkkal.

Friss topikok

Egészség Kommunikáció Érthetően

2011.02.17. 23:28 erthetoen

Érthetően az egészségért – non-profit egészségkommunikáció 2.0

Az Érthetően Az Egészségért Alapítvány kommunikációs vezetőjeként meghívást kaptam a  Marketing, public relations és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferenciájára, amelyen a non-profit egészségügyi kommunikáció új lehetőségeiről tartottam előadást.

 

 

Az egészségügy nem egy hagyományos „gazdasági” ágazat, így az egészségügyi PR és marketing egy olyan komplex vállalkozás, amely egyszerű szlogenekkel és érvekkel nem leképezhető. Ezzel párhuzamosan pedig egyre nő a lakossági / laikus igény és elvárás az egészségügyi információk iránt. A közösségi média megjelenése ugyanakkor olyan forradalmat idézett elő a kommunikációs életben, amelyet csak a könyvnyomtatás hatásával lehet összehasonlítani.

A kommunikációs szakemberek minden üzletágban – az FMCG-től az ingatlanpiacon át a bankszféráig – tudják, hogy a közösségi média mellett érvelni nem gyors és könnyű folyamat, az egészségügyben pedig kijelenthetjük, hogy kifejezetten nehéz híveket szerezni az ügynek. Előadásom első részében arra szolgáltam érvekkel, hogy tapasztalataim alapján az egészségügyi szervezeteknek részt kell venniük a közösségek életében, hogy közvetlen kapcsolatba kerüljenek célcsoportjaikkal, mert  azáltal válhatnak igazán hatékonnyá, ha párbeszédet alakítanak ki a laikusokkal, azaz a jelenlegi és potenciális betegekkel.

Az előadás második részében adatokon, külföldi példákon és a hazai jellemzőkön keresztül mutattam be, hogyan lehet irányítani a kommunikációt ebben a digitális világban, és hogyan alakítható ki a digitális eszközök segítségével párbeszéd a non-profit szervezetek célcsoportjaival.

Végül összefoglaltam, hogy az előbbiek alapján milyen kommunikációs eszközöket alkalmazunk jelenleg is, és milyen digitális eszközökkel fogunk élni a 2011-ben induló „Érthetően az egészségért” egészségmegőrző programunk kommunikációs kampánya során, amelyről bővebben hamarosan írok.

Célom annak bemutatása volt, hogy ha megértjük a közösségi kommunikáció lélektanát, a jelenlegi és potenciális betegekkel folytatott párbeszédek kialakításának jelentőségét, és a digitális kommunikációs eszközök alkalmazási lehetőségeit, akkor kreatív stratégiák segítségével az egészségkommunikáció új dimenziói tárulnak fel előttünk. Nem feledve, hogy végső soron mindennek nincs más célja, mint segíteni a betegeken…


VTS

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://erthetoen.blog.hu/api/trackback/id/tr32669402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása